För någon vecka sedan så testade jag att baka ett sesambröd som jag fick på recept från en jobbarkompis. Då tyckte jag att det blev gott men att det saknade lite smak då det inte innehöll några kryddor. Idag testade jag att baka det igen men med lite salt tillsatt. Det blev mycket bättre! Såå gott och smidigt!
 
 
Recept sesambröd
2 dl riven ost
2 dl skalade sesamfrön
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
3 ägg
 
Blanda ost, sesamfrön, fiberhusk, bakpulver och salt. Blanda sedan ner äggen och rör ihop till en jämn smet. Häll ut smeten på en plåt med bakplåtspapper och platta ut till en storlek på ca 30x30 cm. (idag plattade jag ut min så att smeten precis täckte bakplåtspappret för att få ett tunnare bröd, men det är ju en smaksak). Grädda sedan i mitten av ugnen i 8 minuter på 225 grader.
 

Kommentera

Publiceras ej